Poniżej zamieszczamy część materiałów do pracy w domu przez uczniów. Niektóre materiały zostały rozesłane przez dziennik elektroniczny. Prosimy o zapoznanie się z zagadnieniami przygotowanymi przez nauczycieli i wykonanie zadań. Zachęcamy do kontaktu z przedmiotowcami i wychowawcami przez edziennik.
Klasa 1A – zadania zostały rozesłane do rodziców. Ponadto: Język angielski: zeszyt ćwiczeń – wszystko związane z Unitem 6 do strony 97; do strony 96 i 97 potrzebne będą płyty. Strony 94 i 95 dla chętnych i zaawansowanych.
Klasa 2A Pani Agnieszka Franczyk – plik, LEKTURA DLA KLASY 2
Klasa 2A – plik na poniedziałek 23 marca 2020
Klasa 2B Pani Wiesława Prokopczak – plik. Nowa informacja: Proszę wejść na portal: gov.pl/zdalnelekcje potem kolejno: kl.2, KRĘGI TEMATYCZNE, DZIEŃ 1, J.ANGIELSKI.
KLASA 2B – plik na poniedziałek 23 marca
Klasa 2 Język angielski – plik
Klasa 3A – Język angielski – Powtórzenie nazw miesięcy i innych słówek – słuchanie CD2 ścieżki: 29, 32, 35. Śpiewanie piosenki (tekst w zeszycie od języka angielskiego) “Hello spring”. W zeszycie ćwiczeń – wykonanie zadań ze stron 92, 93, 94, 95 – powtórzenie wiadomości.
Klasa 3B – Język angielski – plik. Nowy materiał
Klasa 4
Historia – Opisz dokonania króla Kazimierza Wielkiego dla rozwoju państwa polskiego (Skorzystaj z tematu Polska Kazimierza Wielkiego i innych źródeł). Proszę również o utrwalenie pojęć z działu „Od Piastów do Jagiellonów”.
Informatyka – Uczniowie utrwalają i ćwiczą zagadnienia dotyczące rysowania podstawowych figur geometrycznych oraz zapoznają się z budową skryptów określających ruch postaci (Podręcznik strony 77 – 79 oraz 83-84)
Język polski – Bardzo proszę przeczytać lekturę “Dynastia Miziołków”. Poszukać w podręczniku informacji o lekturze i wykonać do niej zadania.
Plastyka – Proszę o przeczytanie: str. 43-45 TECHNIKI TEMPEROWA I PLAKATOWA ORAZ GWASZ. Nowy materiał w pliku
Klasy 5
Geografia – zadanie w pliku
Historia klasa 5C – Korzystając z tematu „Epoka rycerzy”, napisz które cechy idealnego rycerza są w dzisiejszych czasach ważne. Proszę również o utrwalenie pojęć z tematów: „System feudalny” i „Epoka rycerzy”.
Informatyka – Uczniowie utrwalają zagadnienia związane z rysowaniem figur geometrycznych w szczególności wielokątów. Utrwalają i ćwiczą skrypty związane z rysowaniem rozet o różnych figurach geometrycznych w podstawie (podręcznik od strony 49 do 59). Uczniowie zapoznają się z tematem Przejście przez labirynt – podręcznik str. 40-47
Język polski klasa 5A – plik
Język polski klasa 5B – plik
Język polski klasa 5C – plik
Matematyka klasa 5b – Uczniowie utrwalają temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne oraz temat Dzielenie ułamków dziesiętnych. Proszę o wykonanie ćwiczeń z tych tematów w zeszycie ćwiczeń.
Plastyka – Proszę o przeczytanie: str. 33-41 KSZTAŁT, FORMA, BRYŁA. Nowy materiał w pliku
Technika – Uczniowie powinni wykonać na czystych kartkach A4 zadanie 6 i 7 ze strony 50. Proszę przygotować zadania i oddać po powrocie do szkoły. Proszę również o wykonanie ćw. 4 ze str.52 na kartce papieru milimetrowego. Dodatkowo do podanych słów należy dopisać wyraz HISTORIA. Zasady pisowni są na stronie 51 i 52.
Klasy 6
Geografia – Temat: Rolnictwo Danii i Węgier. Proszę przeczytać tekst w podręczniku (s .96- 103) i do zeszytu zapisać odpowiedzi na zadania: zad 2,3 str 103. Klasa 6a – zapowiedziany sprawdzian odbędzie się na pierwszej lekcji geografii po powrocie do szkoły.
Informatyka – Uczniowie utrwalają i ćwiczą wykorzystywanie zmiennych w tworzonych przez siebie skryptach w programowaniu Scratch (podręcznik str. 64 – 71). Dobrym ćwiczeniem jest powtórzenie samodzielnie w domu ćwiczenia z lekcji, na których tworzona była gra typu „klikacz”. Ponadto uczniowie utrwalają wiadomości związane z wykorzystaniem zmiennej typu lista w programowaniu Scratch (podręcznik str. 74-78)
Język polski klasa 6A- plik
Język polski klasa 6B – plik
Język polski klasa 6C – plik
Język niemiecki, nauczyciel Jerzy Janas – zrobić wszystkie ćwiczenia w książce ćwiczeń od str. 35 do 42. Nowy materiał od 23 marca: Zadania z języka niemieckiego będą znajdować się na adres do strony Padlet: https://pl.padlet.com/jerzykjanas/vof3fah4i1v1 Tam realizujecie zadania, a następnie wysyłacie wszelkie odpowiedzi itp. na mojego maila.
Plastyka – Proszę o przeczytanie: str. 44- 53 MALARSTWO – TEMATYKA. PAUL GAUGUIN. Nowy materiał w pliku
Matematyka klasa 6A – plik
Matematyka klasa 6B – Ostatnio omawialiśmy zagadnienia dotyczące graniastosłupów. Przypominam o zadaniu domowym: niebieskie ćwiczenia str. 40, 41, 42. Dodatkowo polecam, aby uczniowie rozwiązali zadania 4 i 5 na str. 47 w niebieskich ćwiczeniach. Uczniowie powinni również powtórzyć tematy dotyczące prostopadłościanów i sześcianów oraz graniastosłupów prostych.
Klasy 7
Geografia – Temat: Produkcja roślinna i zwierzęca. Proszę przeczytać tekst w podręczniku (s .128 – 133) i w zeszycie ćwiczeń zapisać odpowiedzi na zadania dotyczące tego tematu. Klasa 7a – zapowiedziany sprawdzian odbędzie się na pierwszej lekcji geografii po powrocie do szkoły.
Historia – plik
Informatyka – Uczniowie kontynuują wykonanie projektu gry zgodnie z przyjętymi na lekcjach metodami i założeniami (Uczniowie, którzy z powodu np. nieobecności mają nieustalone założenia projektu gry realizują projekt według przygotowanych przez siebie pomysłów. W przypadku wątpliwości kontaktują się z nauczycielem poprzez dziennik elektroniczny) – materiały pomocnicze podręcznik str. 152-156
Język angielski klasa 7a, nauczyciel: Anna Hynek – zadania w pliku
Język polski klasa 7A – Bardzo proszę przeczytać lekturę “Quo vadis” i obejrzeć film na jej podstawie. Wyszukać o niej informacje i zapoznać się z nimi.
Język polski klasa 7B – plik
Język niemiecki, nauczyciel Jerzy Janas – przeczytać i przetłumaczyć teksty str. 62 w podręczniku, a następnie podkreślić wszystkie czasowniki modalne użyte w Prateritum. Zrobić ćwiczenia 5 i 7 str. 63 w podręczniku. Nowy materiał od 23 marca: Zadania z języka niemieckiego będą znajdować się na adres do strony Padlet: https://pl.padlet.com/jerzykjanas/vof3fah4i1v1 Tam realizujecie zadania, a następnie wysyłacie wszelkie odpowiedzi itp. na mojego maila.
Język niemiecki, nauczyciel: Renata Podgórska – zadanie 10 str 37 ( po uprzednim wysłuchaniu nagrania 09) i 11 str 37 w ćwiczeniach.
Plastyka – plik
Klasy 8
Biologia klasa 8B – Proszę zrobić zadanie domowe z biologii: Przykłady przystosowania zwierząt do roślinożerności oraz przykłady obrony roślin przed roślinożercami.
Edukacja dla bezpieczeństwa – Temat: Zdrowie jako wartość. Zasady zdrowego stylu życia. Proszę przeczytać temat w podręczniku (str. 120) i do zeszytu zapisać odpowiedzi na następujące pytania: 1. Wymień czynniki mające wpływ na zdrowie. 2. Podaj po 5 przykładów zachowań prozdrowotnych i zachowań ryzykownych. 3. Przedstaw zasady zdrowego żywienia.
Fizyka klasa 8B – Zadanie domowe: Zastosowania fal elektromagnetycznych (przynajmniej po 3 przykłady). Proszę powtórzyć dział: Drgania i fale.
Geografia, klasa 8A – Temat : Kanada – środowisko przyrodnicze a rozwój rolnictwa. Proszę przeczytać tekst w podręczniku (s .132) i w zeszycie ćwiczeń zapisać odpowiedzi na zadania dotyczące tego tematu.
Geografia, klasa 8B – Temat : Stany Zjednoczone – potęga gospodarcza świata. Proszę przeczytać tekst w podręczniku (s .140) i w zeszycie ćwiczeń zapisać odpowiedzi na zadania dotyczące tego tematu
Historia klasa 8A – W dziale „Świat po II wojnie światowej” poznaliście wiele wybitnych jednostek. Wybierzcie jedną i przedstawcie jej rolę w dziejach ludzkości.
Historia klasa 8B – Wypracowanie o wybranym żołnierzu wyklętym, opisać jego wraz z uzasadnieniem dlaczego wybrały tą postać i dlaczego ona zasługuje na pamięć. Proszę aby te wypracowania w pliku word uczniowie przesłali ma adres mail: daro72mm@wp.pl. Można przesyłać również ewentualne pytania odnośnie zadania.
Informatyka – Uczniowie utrwalają wiadomości z języka HTML oraz ćwiczą tworzenie dowolnych tabel w języku HTML, w szczególności zwracając uwagę na właściwe wykorzystanie atrybutów colspan i rowspan w sposób właściwy. Wszystkie grupy, które rozpoczęły projekt witryny WWW kontynuują pracę nad projektem, pozostałe przygotowują się do rozpoczęcia projektu (dobór tematu, zbieranie materiałów, utrwalanie języka HTML, itp.)
Język angielski – plik1, plik2, plik 3, plik 4, plik5. Nowe pliki: Quiz1, Grammar
Język niemiecki – plik
Język polski – Uczniowie klas VIIIa i VIIIb przeznaczają czas na powtórki materiału z języka polskiego. Uczniowie zabrali do domu Repetytoria. Proszę aby uzupełnili je do końca i wykonali testy. Niektórzy uczniowie mają zaległości w pracach (recenzja, rozprawka, przemówienie) proszę, aby je nadrobili. Prace pisemne można przesłać do sprawdzenia na adres mailowy nauczyciela: ankaj71@gmail.com. Nowa informacja: Bardzo proszę wykonać do końca zadania powtórzeniowe w Repetytorium. Rozwiązać testy na końcu. Proszę powtórzyć informacje o lekturach, które były omówione oraz przeczytać książkę pt. “Krzyżacy”. Zachęcam także aby obejrzeć film.
Matematyka – w dniach 16-20 marca uczniowie rozwiązują zadania udostępnione w pliku. Od 23 marca uczniowie rozwiązują arkusze egzaminacyjne ze stron 184-197 Repetytorium
Wiedza o społeczeństwie – Odnosząc się do tematu „Państwo i demokracja”, opisz zalety i wady ustroju demokratycznego.
Klasa 1LOP
Edukacja dla bezpieczeństwa – Temat: Zdrowie jako wartość dla człowieka i zasób dla dla społeczeństwa. Proszę przeczytać temat w podręczniku (str. 98). Do zeszytu ćwiczeń wklej notatkę na temat: Jak zaplanować aktywny wypoczynek na weekend dla całej rodziny.
Geografia – zadania zostały rozesłane przez dziennik elektroniczny
Historia – Opisz dokonania Karola Wielkiego oraz oceń, które z nich okazały się najbardziej trwałe.
Informatyka – Uczniowie ćwiczą tworzenie formuł z wykorzystaniem funkcji matematycznych w arkuszu kalkulacyjnym, np. obliczenia i generowanie wykresów funkcji liniowych lub kwadratowych oraz odczytywanie własności z wygenerowanych diagramów: współrzędne miejsc zerowych i współrzędne punktów wspólnych, monotoniczność funkcji. Uczniowie utrwalają wykorzystanie funkcji logicznych w arkuszach kalkulacyjnych oraz operacje na zbiorach danych (np. sortowanie, filtry). W przypadku wątpliwości uczniowie kontaktują się z nauczycielem poprzez dziennik elektroniczny.
Język angielski – Bardzo proszę pracować nad zadaniami załączonymi w plikach i przesyłać odpowiedzi poprzez dziennik elektroniczny lub pocztę elektroniczną: hynek.anna@gmail.com Odpowiedzi do zadań proszę wysyłać stopniowo. Zachęcam do kontaktu jeśli macie pytania i wątpliwości. Plik1, plik2, plik3, plik4
Język niemiecki – nauczyć się na pamięć przyborów szkolnych wraz z rodzajnikami oraz przedmiotów w szkole- proszę zwrócić uwagę na poprawny zapis wyrazów
Język polski – plik
Matematyka – plik
Plastyka – Proszę o przeczytanie: str. 74-83 ANALIZA I INTERPRETACJA KROK PO KROKU. Nowy materiał w pliku
Wiedza o społeczeństwie – Wyobraź sobie, że kierujesz kampanią wyborczą znanego polityka. Przygotuj w punktach plan działań, dzięki którym zaprezentujesz korzystny wizerunek kandydata i dotrzesz z informacjami o jego programie do jak największej liczby osób. Podaj czy w kampanii wykorzystasz tradycyjne środki masowego przekazu, czy też posłużysz się raczej nowoczesnymi narzędziami komunikacji. Uzasadnij swój wybór.
Klasa 1LOG
Edukacja dla bezpieczeństwa – Temat: System Obronny Rzeczypospolitej Polskiej. Proszę przeczytać temat w podręczniku (str. 94) oraz zrobić notatkę w zeszycie ćwiczeń na stronie 42-44.
Geografia – zadania zostały rozesłane przez dziennik elektroniczny
Informatyka – Uczniowie dokańczają lub uzupełniają braki w projektach relacyjnych baz danych, tematyka projektów zgodna z ustaleniami z lekcji. Uczniowie dopracowują zadanie omawiane na zajęciach dotyczące genezy, historii i rozwoju Internetu na świecie i w Polsce. Proszę pamiętać o podaniu źródeł wykorzystanych w opracowaniu.
Język niemiecki – nauczyć się na pamięć nazw pomieszczeń i mebli w mieszkaniu wraz z rodzajnikami
Język polski – plik
Matematyka – plik
Wiedza o społeczeństwie – Wyobraź sobie, że kierujesz kampanią wyborczą znanego polityka. Przygotuj w punktach plan działań, dzięki którym zaprezentujesz korzystny wizerunek kandydata i dotrzesz z informacjami o jego programie do jak największej liczby osób. Podaj czy w kampanii wykorzystasz tradycyjne środki masowego przekazu, czy też posłużysz się raczej nowoczesnymi narzędziami komunikacji. Uzasadnij swój wybór.
Klasa 2LO
Historia i społeczeństwo – Odnosząc się do tematu „Za wolność naszą i waszą”, przedstaw przykłady walki o polskość bez zaangażowania zbrojnego. Określ, jaką rolę tego typu wzorzec patriotyzmu może odegrać w dzisiejszych czasach.
Język angielski – Bardzo proszę pracować nad zadaniami załączonymi w plikach i przesyłać odpowiedzi poprzez dziennik elektroniczny lub pocztę elektroniczną: hynek.anna@gmail.com Odpowiedzi do zadań proszę wysyłać stopniowo. Zachęcam do kontaktu jeśli macie pytania i wątpliwości. Plik1, plik2, plik3,plik4, plik5
Język niemiecki – powtórzyć słownictwo (z gimnazjum) dotyczące wizyty u lekarza tzn. zrobić listę najbardziej znanych dolegliwości po polsku i po niemiecku
Język polski – plik
Klasa 3LO
Historia i społeczeństwo – Opisz, w jaki sposób cywilizacja grecka wpłynęła na współczesną cywilizację europejską. Praca powinna składać się z minimum 2 stron formatu A4.
Język niemiecki – nauczyć się na pamięć (z zeszytu) słówek, które pomogą odpowiedzieć na pytania: Co zagraża środowisku naturalnemu? Jakie mogą być skutki zniszczenia środowiska?
Język polski – zadania w pliku
Matematyka – Uczniowie w dniu 11 marca 2020 otrzymali zestaw 42 zadań maturalnych z poziomu podstawowego oraz arkusz maturalny z poziomu rozszerzonego. Proszę pracować nad zadaniami i przesyłać zdjęcie lub skan rozwiązań. Można to robić partiami. Forma komunikacji to mail: monikadzwigajmm@wp.pl, massenger, lub dziennik elektroniczny – do wyboru. Zachęcam do kontaktu – Monika Dźwigaj
Klasa 1 BS I St. po SP
Edukacja dla bezpieczeństwa – Temat: Zdrowie jako wartość dla człowieka i zasób dla dla społeczeństwa. Proszę przeczytać temat w podręczniku (str. 98). Do zeszytu ćwiczeń wklej notatkę na temat: Jak zaplanować aktywny wypoczynek na weekend dla całej rodziny.
Geografia – zadania zostały rozesłane przez dziennik elektroniczny
Historia – Scharakteryzuj ustrój republiki rzymskiej.
Informatyka – Uczniowie utrwalają wiadomości związane z programowaniem w języku C++ z wykorzystaniem programu DEVC++, np. programy obliczające pola i obwody figur geometrycznych, algorytmy i programy związane z wyznaczeniem NWD i NWW. Uczniowie utrwalają także poznane wiadomości związane z rodzajami grafiki komputerowej.
Język angielski – Bardzo proszę pracować nad zadaniami załączonymi w plikach i przesyłać odpowiedzi poprzez dziennik elektroniczny lub pocztę elektroniczną: hynek.anna@gmail.com Odpowiedzi do zadań proszę wysyłać stopniowo. Zachęcam do kontaktu jeśli macie pytania i wątpliwości. Plik1, plik2, plik3,plik4, plik5
Język polski – plik
Klasa 1 BS I St. po gimnazjum
Edukacja dla bezpieczeństwa – Temat: System Obronny Rzeczypospolitej Polskiej. Proszę przeczytać temat w podręczniku (str. 94) oraz zrobić notatkę w zeszycie ćwiczeń na stronie 42-44.
Geografia – zadania zostały rozesłane przez dziennik elektroniczny
Historia – Odnosząc się do tematu „Zamach majowy i rządy sanacji”, przedstaw przyczyny oraz skutki przewrotu majowego.
Informatyka – Uczniowie dokańczają lub uzupełniają braki w projektach relacyjnych baz danych, tematyka projektów zgodna z ustaleniami z lekcji. Uczniowie przygotowują opracowanie związane z genezą, historią i rozwojem Internetu na świecie i w Polsce. Proszę pamiętać o podaniu źródeł wykorzystanych w opracowaniu.
Język polski – plik
Klasa 2BS I St.
Historia – Dokonaj analizy tekstu źródłowego pt. „Rola kobiety” ze strony 303. Udziel odpowiedzi na pytania znajdujące się pod tekstem.