Menu Zamknij

Materiały do pracy dla uczniów

Poniżej zamieszczamy część materiałów do pracy w domu przez uczniów.  Niektóre materiały zostały rozesłane przez dziennik elektroniczny. Prosimy o zapoznanie się z zagadnieniami przygotowanymi przez nauczycieli i wykonanie zadań. Zachęcamy do kontaktu z przedmiotowcami i wychowawcami przez edziennik.

 

 

Informacja dla uczniów o nauczaniu zdalnym edukacja wczesnoszkolna – w szczególności kl. I A i III A (język angielski)

Klasa 1A zadania zostały rozesłane do rodziców. Ponadto: Język angielski: zeszyt ćwiczeń – wszystko związane z Unitem 6 do strony 97; do strony 96 i 97 potrzebne będą płyty. Strony 94 i 95 dla chętnych i zaawansowanych.

Klasa 2A Pani Agnieszka Franczykplik, LEKTURA DLA KLASY 2 

Klasa 2A – plik na poniedziałek 23 marca 2020

Klasa 2B Pani Wiesława Prokopczakplik. Nowa informacja: Proszę wejść na portal: gov.pl/zdalnelekcje   potem kolejno:  kl.2, KRĘGI TEMATYCZNE, DZIEŃ 1, J.ANGIELSKI.

KLASA 2B – plik na poniedziałek 23 marca

Klasa 2 Język angielski – plik

Klasa 3A – Język angielski – Powtórzenie nazw miesięcy i innych słówek – słuchanie CD2 ścieżki: 29, 32, 35. Śpiewanie piosenki (tekst w zeszycie od języka angielskiego) “Hello spring”. W zeszycie ćwiczeń – wykonanie zadań ze stron 92, 93, 94, 95 – powtórzenie wiadomości.

Klasa 3B – Język angielski plik. Nowy materiał

Klasa 4

Historia – Opisz dokonania króla Kazimierza Wielkiego dla rozwoju państwa polskiego (Skorzystaj z tematu Polska Kazimierza Wielkiego i innych źródeł). Proszę również o utrwalenie pojęć z działu „Od Piastów do Jagiellonów”.

Informatyka – Uczniowie utrwalają i ćwiczą zagadnienia dotyczące rysowania podstawowych figur geometrycznych oraz zapoznają się z budową skryptów określających ruch postaci (Podręcznik strony 77 – 79 oraz 83-84)

Język polski – Bardzo proszę przeczytać lekturę “Dynastia Miziołków”. Poszukać w podręczniku informacji o lekturze i wykonać do niej zadania.

Plastyka – Proszę o przeczytanie: str. 43-45 TECHNIKI TEMPEROWA I PLAKATOWA ORAZ GWASZ. Nowy materiał w pliku

 

Klasy 5

Geografia – zadanie w pliku

Historia klasa 5C – Korzystając z tematu „Epoka rycerzy”, napisz które cechy idealnego rycerza są w dzisiejszych czasach ważne. Proszę również o utrwalenie pojęć z tematów: „System feudalny” i „Epoka rycerzy”.

Informatyka – Uczniowie utrwalają zagadnienia związane z rysowaniem figur geometrycznych w szczególności wielokątów. Utrwalają i ćwiczą skrypty związane z rysowaniem rozet o różnych figurach geometrycznych w podstawie (podręcznik od strony 49 do 59). Uczniowie zapoznają się z tematem Przejście przez labirynt – podręcznik str. 40-47

Język polski klasa 5A – plik

Język polski klasa 5B – plik

Język polski klasa 5C – plik

Matematyka klasa 5b – Uczniowie utrwalają temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne oraz temat Dzielenie ułamków dziesiętnych. Proszę o wykonanie ćwiczeń z tych tematów w zeszycie ćwiczeń.

Plastyka – Proszę o przeczytanie: str. 33-41 KSZTAŁT, FORMA, BRYŁA. Nowy materiał w pliku

Technika – Uczniowie powinni wykonać na czystych kartkach A4 zadanie 6 i 7 ze strony 50. Proszę przygotować zadania i oddać po powrocie do szkoły. Proszę również o wykonanie  ćw. 4 ze str.52 na kartce papieru milimetrowego. Dodatkowo do podanych słów należy dopisać wyraz HISTORIA. Zasady pisowni są na stronie 51 i 52.

 

Klasy 6

Geografia – Temat: Rolnictwo Danii i Węgier. Proszę przeczytać tekst w podręczniku (s .96- 103) i do zeszytu zapisać odpowiedzi na zadania: zad 2,3 str 103. Klasa 6a – zapowiedziany sprawdzian odbędzie się na pierwszej lekcji geografii po powrocie do szkoły.

Informatyka – Uczniowie utrwalają i ćwiczą wykorzystywanie zmiennych w tworzonych przez siebie skryptach w programowaniu Scratch (podręcznik str. 64 – 71). Dobrym ćwiczeniem jest powtórzenie samodzielnie w domu ćwiczenia z lekcji, na których tworzona była gra typu „klikacz”. Ponadto uczniowie utrwalają wiadomości związane z wykorzystaniem zmiennej typu lista w programowaniu Scratch (podręcznik str. 74-78)

Język polski klasa 6A- plik

Język polski klasa 6B – plik

Język polski klasa 6C – plik

Język niemiecki, nauczyciel Jerzy Janas –  zrobić wszystkie ćwiczenia w książce ćwiczeń od str. 35 do 42. Nowy materiał od 23 marca: Zadania z języka niemieckiego będą znajdować się na adres do strony Padlet: https://pl.padlet.com/jerzykjanas/vof3fah4i1v1 Tam realizujecie zadania, a następnie wysyłacie wszelkie odpowiedzi itp. na mojego maila.

Plastyka – Proszę o przeczytanie: str. 44- 53 MALARSTWO – TEMATYKA. PAUL GAUGUIN. Nowy materiał w pliku

Matematyka klasa 6Aplik

Matematyka klasa 6B – Ostatnio omawialiśmy zagadnienia dotyczące graniastosłupów. Przypominam o zadaniu domowym: niebieskie ćwiczenia str. 40, 41, 42. Dodatkowo  polecam, aby uczniowie rozwiązali zadania 4 i 5 na str. 47 w niebieskich ćwiczeniach. Uczniowie powinni również powtórzyć tematy dotyczące prostopadłościanów i sześcianów oraz graniastosłupów prostych.

 

Klasy 7

Geografia – Temat: Produkcja roślinna i zwierzęca. Proszę przeczytać tekst w podręczniku (s .128 – 133) i w zeszycie ćwiczeń zapisać odpowiedzi na zadania dotyczące tego tematu. Klasa 7a – zapowiedziany sprawdzian odbędzie się na pierwszej lekcji geografii po powrocie do szkoły.

Historia – plik

Informatyka – Uczniowie kontynuują wykonanie projektu gry zgodnie z przyjętymi na lekcjach metodami i założeniami (Uczniowie, którzy z powodu np. nieobecności mają nieustalone założenia projektu gry realizują projekt według przygotowanych przez siebie pomysłów. W przypadku wątpliwości kontaktują się z nauczycielem poprzez dziennik elektroniczny) – materiały pomocnicze podręcznik str. 152-156

Język angielski klasa 7a, nauczyciel: Anna Hynek – zadania w pliku

Język polski klasa 7A – Bardzo proszę przeczytać lekturę “Quo vadis” i  obejrzeć film na jej podstawie. Wyszukać  o niej informacje i zapoznać się z nimi.

Język polski klasa 7Bplik

Język niemiecki, nauczyciel Jerzy Janas  – przeczytać i przetłumaczyć teksty str. 62 w podręczniku, a następnie podkreślić wszystkie czasowniki modalne użyte w Prateritum. Zrobić ćwiczenia 5 i 7  str. 63 w podręczniku. Nowy materiał od 23 marca: Zadania z języka niemieckiego będą znajdować się na adres do strony Padlet: https://pl.padlet.com/jerzykjanas/vof3fah4i1v1 Tam realizujecie zadania, a następnie wysyłacie wszelkie odpowiedzi itp. na mojego maila.

Język niemiecki, nauczyciel: Renata Podgórska – zadanie 10 str 37 ( po uprzednim wysłuchaniu nagrania 09) i 11 str 37 w ćwiczeniach.

Plastykaplik

Klasy 8

Biologia klasa 8B – Proszę zrobić zadanie domowe z biologii: Przykłady przystosowania zwierząt do roślinożerności oraz przykłady obrony roślin przed roślinożercami.

Edukacja dla bezpieczeństwa – Temat: Zdrowie jako wartość. Zasady zdrowego stylu życia. Proszę przeczytać temat w podręczniku (str. 120) i do zeszytu zapisać odpowiedzi na następujące pytania: 1. Wymień czynniki mające wpływ na zdrowie. 2. Podaj po 5 przykładów zachowań prozdrowotnych i  zachowań ryzykownych. 3. Przedstaw zasady zdrowego żywienia.

Fizyka klasa 8B – Zadanie domowe: Zastosowania fal elektromagnetycznych (przynajmniej po 3 przykłady). Proszę powtórzyć dział: Drgania i fale.

Geografia, klasa 8A – Temat : Kanada – środowisko przyrodnicze a rozwój rolnictwa. Proszę przeczytać tekst w podręczniku (s .132) i w zeszycie ćwiczeń zapisać odpowiedzi na zadania dotyczące tego tematu.

Geografia, klasa 8B – Temat : Stany Zjednoczone – potęga gospodarcza świata. Proszę przeczytać tekst w podręczniku (s .140) i w zeszycie ćwiczeń zapisać odpowiedzi na zadania dotyczące tego tematu

Historia klasa 8A – W dziale „Świat po II wojnie światowej” poznaliście wiele wybitnych jednostek. Wybierzcie jedną i przedstawcie jej rolę w dziejach ludzkości.

Historia klasa 8B –  Wypracowanie o wybranym żołnierzu wyklętym, opisać jego wraz z uzasadnieniem dlaczego wybrały tą postać i dlaczego ona zasługuje na pamięć. Proszę aby te wypracowania w pliku word uczniowie przesłali ma adres mail: daro72mm@wp.pl. Można przesyłać również ewentualne pytania odnośnie zadania.

Informatyka – Uczniowie utrwalają wiadomości z języka HTML oraz ćwiczą tworzenie dowolnych tabel w języku HTML, w szczególności zwracając uwagę na właściwe wykorzystanie atrybutów colspan i rowspan w sposób właściwy. Wszystkie grupy, które rozpoczęły projekt witryny WWW kontynuują pracę nad projektem, pozostałe przygotowują się do rozpoczęcia projektu (dobór tematu, zbieranie materiałów, utrwalanie języka HTML, itp.)

Język angielski plik1, plik2, plik 3, plik 4, plik5. Nowe pliki: Quiz1, Grammar

Język niemiecki – plik

Język polski – Uczniowie klas VIIIa i VIIIb przeznaczają czas  na powtórki materiału z języka polskiego. Uczniowie zabrali do domu Repetytoria. Proszę aby uzupełnili je do końca i wykonali testy. Niektórzy uczniowie mają zaległości w pracach (recenzja, rozprawka, przemówienie) proszę, aby je nadrobili. Prace pisemne można przesłać do sprawdzenia na adres mailowy nauczyciela: ankaj71@gmail.com. Nowa informacja: Bardzo proszę wykonać do końca zadania powtórzeniowe w Repetytorium. Rozwiązać testy na końcu. Proszę powtórzyć informacje o lekturach, które były omówione oraz przeczytać książkę pt. “Krzyżacy”. Zachęcam także aby obejrzeć film.

Matematyka – w dniach 16-20 marca uczniowie rozwiązują zadania udostępnione w pliku. Od 23 marca uczniowie rozwiązują arkusze egzaminacyjne ze stron 184-197 Repetytorium

Wiedza o społeczeństwie – Odnosząc się do tematu „Państwo i demokracja”, opisz zalety i wady ustroju demokratycznego.

 

Klasa 1LOP

Edukacja dla bezpieczeństwa – Temat: Zdrowie jako wartość dla człowieka i zasób dla dla społeczeństwa. Proszę przeczytać temat w podręczniku (str. 98). Do zeszytu ćwiczeń wklej notatkę na temat: Jak zaplanować aktywny wypoczynek na weekend dla całej rodziny.

Geografia – zadania zostały rozesłane przez dziennik elektroniczny

Historia – Opisz dokonania Karola Wielkiego oraz oceń, które z nich okazały się najbardziej trwałe.

Informatyka – Uczniowie ćwiczą tworzenie formuł z wykorzystaniem funkcji matematycznych w arkuszu kalkulacyjnym, np. obliczenia i generowanie wykresów funkcji liniowych lub kwadratowych oraz odczytywanie własności z wygenerowanych diagramów: współrzędne miejsc zerowych i współrzędne punktów wspólnych, monotoniczność funkcji. Uczniowie utrwalają wykorzystanie funkcji logicznych w arkuszach kalkulacyjnych oraz operacje na zbiorach danych (np. sortowanie, filtry).  W przypadku wątpliwości uczniowie kontaktują się z nauczycielem poprzez dziennik elektroniczny.

Język angielski – Bardzo proszę pracować nad zadaniami załączonymi w plikach i przesyłać odpowiedzi poprzez dziennik elektroniczny lub pocztę elektroniczną: hynek.anna@gmail.com Odpowiedzi do zadań proszę wysyłać stopniowo. Zachęcam do kontaktu jeśli macie pytania i wątpliwości. Plik1, plik2, plik3, plik4

Język niemiecki – nauczyć się na pamięć przyborów szkolnych wraz z rodzajnikami oraz przedmiotów w szkole- proszę zwrócić uwagę na poprawny zapis wyrazów

Język polski – plik

Matematykaplik

Plastyka – Proszę o przeczytanie: str. 74-83 ANALIZA I INTERPRETACJA KROK PO KROKU. Nowy materiał w pliku

Wiedza o społeczeństwie – Wyobraź sobie, że kierujesz kampanią wyborczą znanego polityka. Przygotuj w punktach plan działań, dzięki którym zaprezentujesz korzystny wizerunek kandydata i dotrzesz z informacjami o jego programie do jak największej liczby osób. Podaj czy w kampanii wykorzystasz tradycyjne środki masowego przekazu, czy też posłużysz się raczej nowoczesnymi narzędziami komunikacji. Uzasadnij swój wybór.

 

Klasa 1LOG

Edukacja dla bezpieczeństwa – Temat: System Obronny Rzeczypospolitej Polskiej. Proszę przeczytać temat w podręczniku (str. 94) oraz zrobić notatkę w zeszycie ćwiczeń na stronie 42-44.

Geografia – zadania zostały rozesłane przez dziennik elektroniczny

Informatyka – Uczniowie dokańczają lub uzupełniają braki w projektach relacyjnych baz danych, tematyka projektów zgodna z ustaleniami z lekcji. Uczniowie dopracowują zadanie omawiane na zajęciach dotyczące genezy, historii i rozwoju Internetu na świecie i w Polsce. Proszę pamiętać o podaniu źródeł wykorzystanych w opracowaniu.

Język niemiecki – nauczyć się na pamięć nazw pomieszczeń i mebli w mieszkaniu wraz z rodzajnikami

Język polski – plik

Matematykaplik

Wiedza o społeczeństwie – Wyobraź sobie, że kierujesz kampanią wyborczą znanego polityka. Przygotuj w punktach plan działań, dzięki którym zaprezentujesz korzystny wizerunek kandydata i dotrzesz z informacjami o jego programie do jak największej liczby osób. Podaj czy w kampanii wykorzystasz tradycyjne środki masowego przekazu, czy też posłużysz się raczej nowoczesnymi narzędziami komunikacji. Uzasadnij swój wybór.

 

Klasa 2LO

Historia i społeczeństwo – Odnosząc się do tematu „Za wolność naszą i waszą”, przedstaw przykłady walki o polskość bez zaangażowania zbrojnego. Określ, jaką rolę tego typu wzorzec patriotyzmu może odegrać w dzisiejszych czasach.

Język angielski – Bardzo proszę pracować nad zadaniami załączonymi w plikach i przesyłać odpowiedzi poprzez dziennik elektroniczny lub pocztę elektroniczną: hynek.anna@gmail.com Odpowiedzi do zadań proszę wysyłać stopniowo. Zachęcam do kontaktu jeśli macie pytania i wątpliwości. Plik1, plik2, plik3,plik4, plik5

Język niemiecki – powtórzyć słownictwo (z gimnazjum) dotyczące wizyty u lekarza tzn. zrobić listę najbardziej znanych dolegliwości po polsku i po niemiecku

Język polski – plik

 

Klasa 3LO

Historia i społeczeństwo – Opisz, w jaki sposób cywilizacja grecka wpłynęła na współczesną cywilizację europejską. Praca powinna składać się z minimum 2 stron formatu A4.

Język niemiecki – nauczyć się na pamięć (z zeszytu) słówek, które pomogą odpowiedzieć na pytania: Co zagraża środowisku naturalnemu? Jakie mogą być skutki zniszczenia środowiska?

Język polski – zadania w pliku

Matematyka – Uczniowie w dniu 11 marca 2020 otrzymali zestaw 42 zadań maturalnych z poziomu podstawowego oraz arkusz maturalny z poziomu rozszerzonego. Proszę pracować nad zadaniami i przesyłać zdjęcie lub skan rozwiązań. Można to robić partiami. Forma komunikacji to mail: monikadzwigajmm@wp.pl, massenger, lub dziennik elektroniczny – do wyboru. Zachęcam do kontaktu – Monika Dźwigaj

 

Klasa 1 BS I St. po SP

Edukacja dla bezpieczeństwa – Temat: Zdrowie jako wartość dla człowieka i zasób dla dla społeczeństwa. Proszę przeczytać temat w podręczniku (str. 98). Do zeszytu ćwiczeń wklej notatkę na temat: Jak zaplanować aktywny wypoczynek na weekend dla całej rodziny.

Geografia – zadania zostały rozesłane przez dziennik elektroniczny

Historia – Scharakteryzuj ustrój republiki rzymskiej.

Informatyka – Uczniowie utrwalają wiadomości związane z programowaniem w języku C++ z wykorzystaniem programu DEVC++, np. programy obliczające pola i obwody figur geometrycznych, algorytmy i programy związane z wyznaczeniem NWD i NWW. Uczniowie utrwalają także poznane wiadomości związane z rodzajami grafiki komputerowej.

Język angielski – Bardzo proszę pracować nad zadaniami załączonymi w plikach i przesyłać odpowiedzi poprzez dziennik elektroniczny lub pocztę elektroniczną: hynek.anna@gmail.com Odpowiedzi do zadań proszę wysyłać stopniowo. Zachęcam do kontaktu jeśli macie pytania i wątpliwości. Plik1, plik2, plik3,plik4, plik5

Język polski – plik

 

Klasa 1 BS I St. po gimnazjum

Edukacja dla bezpieczeństwa – Temat: System Obronny Rzeczypospolitej Polskiej. Proszę przeczytać temat w podręczniku (str. 94) oraz zrobić notatkę w zeszycie ćwiczeń na stronie 42-44.

Geografia – zadania zostały rozesłane przez dziennik elektroniczny

Historia – Odnosząc się do tematu „Zamach majowy i rządy sanacji”, przedstaw przyczyny oraz skutki przewrotu majowego.

Informatyka – Uczniowie dokańczają lub uzupełniają braki w projektach relacyjnych baz danych, tematyka projektów zgodna z ustaleniami z lekcji. Uczniowie przygotowują opracowanie związane z genezą, historią i rozwojem Internetu na świecie i w Polsce. Proszę pamiętać o podaniu źródeł wykorzystanych w opracowaniu.

Język polskiplik

 

Klasa 2BS I St.

Historia – Dokonaj analizy tekstu źródłowego pt. „Rola kobiety” ze strony 303. Udziel odpowiedzi na pytania znajdujące się pod tekstem.

Skip to content