Menu Zamknij

Zmiany w zasadach oceniania na czas zawieszenia zajęć w szkole w LO i BS I St

Zmiany w zasadach oceniania na czas zawieszenia zajęć w szkole

w LO i BS I St. w Zespole Szkół im. Ireny Sendler w Przemkowie

 

Zmiany obowiązują od 19 października 2020r.

  1. Dopuszcza się wystawianie ocen na odległość, wykorzystując zdalne monitorowanie i ocenianie postępów uczniów z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
  2. Każdą ocenę nauczyciel umieszcza w dzienniku elektronicznym wraz z komentarzem.
  3. Ocenianiu na odległość podlegają:
    1. odpowiedzi wysłane w postaci wiadomości tekstowej podczas zajęć;
    2. odpowiedzi ustne podczas połączeń internetowych;
    3. aktywność ucznia podczas zajęć zdalnych;
    4. nadesłane do nauczycieli zadania domowe, karty pracy i inne zadania oraz prace pisemne;
    5. prace klasowe, sprawdziany i kartkówki;
    6. systematyczność pracy ucznia.
  1. Prace pisemne, w sytuacji zdalnego nauczania ucznia z domu, należy przesłać w terminie określonym przez nauczyciela przez platformę Teams lub Librus.
  2. Przy wystawieniu oceny rocznej nauczyciel ma prawo wziąć pod uwagę systematyczność pracy ucznia.
  3. W przypadku braku dostępu do komputera i Internetu uczeń korzysta z możliwości organizacji nauki zdalnej w szkole po indywidualnych ustalaniach z nauczycielem prowadzącym zajęcia, przy akceptacji dyrektora szkoły.
  4. Zapisy ujęte w PZO mają również zastosowanie w trybie nauki zdalnej.
  5. W ocenie zachowanie ucznia bierze się pod uwagę stosowanie się do zaleceń dyrekcji, wychowawców i nauczycieli odnośnie obowiązujących zasad, systematyczność w pracy zdalnej, frekwencja ucznia na zajęciach.
  6. Poprawy ocen bieżących w trybie nauki zdalnej:
    1. Uczeń, który chce poprawić bieżącą obowiązkową ocenę z danego przedmiotu (zgodnie z PZO) zgłasza taką chęć nauczycielowi.
    2. Nauczyciel w porozumieniu z uczniem lub rodzicem określa dokładną datę i godzinę poprawy oraz formę i czas jaki będzie przeznaczony na jej wykonanie. Terminy popraw sprawdzianów nauczyciel umieszcza również w terminarzu dziennika Librus.
    3. O ustalonej godzinie uczeń potwierdza gotowość przystąpienia do poprawy poprzez wiadomość wysłaną do nauczyciela w dzienniku elektronicznym.
    4. Nauczyciel po otrzymaniu takiej wiadomości rozpoczyna poprawę.
    5. Dopuszczalne są dwie formy poprawy oceny, o której decyduje nauczyciel:
      1. Uczeń rozwiązuje samodzielnie otrzymane od nauczyciela zadania przez dziennik Librus i odsyła je w formie skanów, zdjęć, plików tekstowych lub plików w innym, określonym przez nauczyciela formacie, w czasie określonym przez nauczyciela
      2. Poprawa następuje poprzez platformę Teams (rozmowa, współdzielona zdalna tablica itp.)
    6. Nauczyciel w przypadku wątpliwości może dokonać weryfikacji samodzielności pracy poprzez rozmowę z uczniem online. Stwierdzenie niesamodzielności pracy skutkuje oceną niedostateczną bez możliwości poprawy.
    7. W przypadku pojawienia się jakichkolwiek problemów technicznych w trakcie trwania poprawy, rodzic lub uczeń zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić ten fakt telefonicznie do nauczyciela lub szkoły (tel. 76 8320 666).
    8. Nieodesłanie poprawy w wyznaczonym czasie jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej.
    9. Wszelkie kwestie sporne dotyczące poprawy ocen rozstrzyga dyrektor szkoły po rozpoznaniu sprawy z obu stron.
  1. Usprawiedliwianie nieobecności ucznia na zajęciach w czasie edukacji zdalnej następuje poprzez przesłanie stosownej wiadomości przez rodzica lub pełnoletniego ucznia na dzienniku elektronicznym do wychowawcy klasy. Usprawiedliwienie powinno nastąpić nie później niż trzy dni od momentu wystąpienia nieobecności ucznia na zajęciach.
Skip to content